Hulp voor Chekhov

Datum : 14-11-2020

Op kerstavond 2019 besloot iemand zijn puppy op straat achter te laten in Ilioupolis (Athene). Waarom is niet duidelijk. Zag hij hoe groot de hond zou worden, kwam het niet zo goed uit met de feestdagen, wie zal het zeggen. Maar hij plaatste zijn “probleem” uit huis en liet de hond aan zijn lot over. Een verhaal dat helaas (te) vaak voorkomt.

Deze prachtige hond, die Chekhov werd genoemd, bleek “groot in alles”. In zijn spel, zijn knuffels, zijn liefde en affectie, een schat van een dier. Ondanks zijn grootte, is hij gewoon een puppy in hart en nieren.
Toen Chekhov minder enthousiast werd om te gaan wandelen kon daar maar één reden voor worden bedacht: pijn! Onderzoeken toonden ernstige dysplasie in beide heupen. De enige manier om de kwaliteit van leven te bereiken voor deze gigantische pup is een operatie! Eerst wordt dan de ene heup geopereerd en een jaar later de andere heup.
Nu heeft Chekov zelf met zijn charme de dierenarts in Athene kunnen overtuigen alleen de “materiaalkosten” voor de operatie in rekening te brengen. Maar dat is nog steeds heel aanzienlijk en iets wat niet zomaar door het plaatselijke asiel kan worden opgebracht.
De medewerkers van het asiel zien niets liever dan dat deze grote, knappe “pup” weer kan rennen en spelen zonder pijn.

Namens Chekhov vragen wij uw hulp met een donatie. Wilt u Chekhov weer “op de been helpen” zodat hij de blije hond kan worden die hij verdient te zijn. En wie weet hoe zijn toekomst dan in goede zin kan veranderen als hij ook geadopteerd wordt door een (Nederlands) gezin.

U kunt uw donatie overmaken naar:
Stichting Animal Ass. Int. NL08INGB0007276816 in Maarssen
Onder vermelding van “Hulp voor Chekhov”.

Via de site houden we u op de hoogte van de vorderingen van Chekhov.

Heel hartelijk dank!