Wereldzwerfdierendag op 4 april

Datum : 03-04-2021

Op 4 april a.s. is het zwerfdierendag. Zorg voor het zwerfdier is vanzelfsprekend het HART van onze Stichting. Niet voor niets luidt onze slogan: "Geef een hond met een verleden een toekomst". Op zwerfdierendag (kennelijk ooit begonnen in Nederland, maar al door veel landen overgenomen) staat het zwerfdier en alle uitdagingen en zorgen waar hij/zij voor staat centraal. Een dag waarbij we extra aandacht vragen voor het zwerfdier en eerlijk is eerlijk, zeker in deze (corona) tijd, is die extra aandacht nodig. Zwerfdieren zijn voor een belangrijk deel daadwerkelijk de verantwoordelijkheid van mensen. Ongeplande nestjes, ziekten die zich verspreiden, mishandeling van de dieren en ga zo maar door. Onze Stichting zet zich in om door sterilisatie- en castratie-projecten, door vaccinatie én door educatie de basis van het probleem aan te pakken. Gelukkig past het plaatsen van leuke, lieve, welkome adoptiehonden daarbij. Misschien hebben jullie een adoptiehond. Ongetwijfeld voelen jullie je betrokken bij het harde bestaan van het zwerfdier. Daarom vragen wij jullie aandacht voor zwerfdierendag en ja, een donatie blijft natuurlijk van harte welkom.

Trimbeurt in Göcek,

Sterilisatie in Goa                                                                                                               Keffalonie

Athene