Shy vecht voor haar leven

Datum : 11-04-2021

In Roemenie is het nog geen voorjaar. Een paar dagen geleden werd onze contactpersoon Mihaiela wakker met het uitzicht op haar besneeuwde opvang. Zij is onmiddellijk op pad gegaan om te kijken hoe het met de honden ging die kort daarvoor gesteriliseerd waren. Want onlangs zijn er weer een aantal zwerfdieren gesteriliseerd. Zij voert en steriliseert de dieren allemaal op eigen kosten. Net zoals de medische zorg die sommige dieren nodig hebben.
Veel Roemenen hebben een hekel aan zwerfdieren. Regelmatig worden honden en katten vergiftigd, zodat, als er niemand naar ze omkijkt, ze een pijnlijke dood sterven. Zo ook een trillend zwerfhondje (dat de naam Shy heeft gekregen), dat zij een paar dagen geleden vond en naar de dierenarts bracht voor sterilisatie. Gelukkig controleert haar vaste dierenarts altijd eerst de bloedwaarden en zo ontdekte hij dat deze hond kort daarvoor vergiftigd was door het eten van brood, gedrenkt in antivries. De dierenarts, wetend dat Mihaiela alles doet voor de zwerfdieren en samenwerkt met AAI, probeert haar te redden. Momenteel vecht Shy voor haar leven…..een leven dat de moeite waard moet zijn om voor te vechten…..en AAI zal haar daarbij helpen!