Sandy

Status Financieel geadopteerd!
Hoogte Groot (55 tot 65 cm) (60 cm)
Locatie In buitenland (Goa, India)
(inclusief 1 jaar donateurschap)

Sandy is de zus van Tycu (staat ook op de site bij financiële adoptie) en Smokey. Smokey is geadopteerd en heeft een fijn baasje gevonden in Nederland via Stichting AAI.

Sandy leefde als pup met haar broers en zus in het dorp. Ze werden goed verzorgd door een lieve familie en zijn gevaccineerd door de vrijwilligers die in Goa zorg dragen voor zwerfhonden.
Helaas is de vrouw die de puppy's verzorgde om het leven gekomen. Het gezin viel uiteen en de jonge honden werden achtergelaten op straat. Vrijwilligers voerden en verzorgden de honden. Sandy was zo gestrest dat haar vacht compleet uitviel, gevolgd door ernstige huidinfecties. Sandy kwam niet in aanmerking voor adoptie, samen met Tycu blijft ze bij de opvang. Het zou fijn zijn als ze toch een baas vindt die haar op afstand (financieel) wil adopteren.

Het heeft lang geduurd eer Sandy haar vacht weer kreeg, maar deze is nooit helemaal hersteld. Maar Sandy blijkt verder een sterke dame, ze is nooit ziek.
Sandy is een avontuurlijke, vriendelijke hond. Ze besteedt dagelijks veel tijd aan het ontdekken van de omgeving en snuffelen in de velden rondom de opvang. Aangezien ze heel sociaal is met haar soortgenoten geniet ze ervan om andere honden die ze tegenkomt uit te dagen om te spelen.
Er is 1 ding waar Sandy verschrikkelijk bang voor is: vuurwerk. Dan blijft ze in de opvang, zoekt een veilig plekje onder de tafel of loopt zenuwachtig de kamer door.