Pepper

Status Financieel geadopteerd!
Hoogte Middel (35-55 cm)
Leeftijd Volwassen
Locatie In buitenland (Goa, India)

Pepper is een echte overlever. Ze werd in de opvang in Goa, India, binnengebracht als magere hond met een verminkt pootje, schurft en een goedaardige tumor op haar rug. Het bleek dat ze ook nog hondenziekte had, een ernstige ziekte die dodelijk kan aflopen. Ondanks dat heeft ze het voor elkaar gekregen om op straat te overleven.

Zoals veel honden die hondenziekte overleven, heeft ook Pepper permanente neurologische schade opgelopen met tremor als gevolg. Hierdoor heeft zij soms last van ongecontroleerde bewegingen in haar voorpoot. Het is duidelijk dat het leven als straathond niet gemakkelijk voor haar is geweest.

Pepper is nu de alfavrouw van de roedel. Ze is heel goed met puppy’s, zorgt heel liefdevol voor ze, maar als ze zich misdragen kan ze ook streng zijn. Buiten het terrein van de opvang beschermd ze de roedel tegen elke andere hond die maar onvriendelijk durft te zijn tegen leden van de roedel. Ze lijkt geen angst te kennen en wordt niet tegengehouden door haar handicap. Ze is gek op mensen en is heel blij met alle aandacht die ze krijgt, ook al vraagt ze er haast nooit zelf om.

Door haar medische mankementen zal Pepper in de opvang blijven wonen. Wilt u haar financieel ondersteunen?