Ozon

Status Financieel geadopteerd!
Ras Herderkruising
Hoogte Groot (55 tot 65 cm) (60 cm)
Locatie In buitenland (Göcek, Turkije)

Voordat Ozon in de opvang in Göcek, Turkije terecht kwam, was bij de opvang bekend dat Ozon 24/7 vastgebonden lag en in erg slechte omstandigheden leefde. De medewerkers van de opvang hebben hem meerdere keren bezocht, maar hij was zo hyperactief dat hij niet benaderbaar was. Zijn eigenaar werd ook aangesproken, maar wilde de hond niet afgeven.

Uiteindelijk is dit wel gebeurd, en toen werd zichtbaar hoe erg de situatie precies was. Toen de vorige eigenaar Ozon aanschafte was hij nog geen jaar oud. Hij kreeg een touw om zijn nek en werd aan de ketting gelegd. Omdat Ozon ouder werd en nog groeide, en het touw nooit gecontroleerd werd, groeide het touw in zijn nek. Ozon moet ontzettend veel pijn hebben gehad. Geen wonder dat hij zo hyperactief was en niemand dichtbij liet komen!

Ozon werd naar de dierenarts gebracht. Na het verwijderen van het touw had Ozon tijdelijk een open wond. Toen Ozon uiteindelijk in de opvang kwam wonen was hij onherkenbaar. Hij bleek een ontzettend lieve en vriendelijke hond te zijn. Helaas zijn Duitse herders heel moeilijk plaatsbaar, daarom verblijft Ozon al een aantal jaar in de opvang. Hij is pas vier jaar oud en in principe nog steeds open voor adoptie, maar dat zal misschien nog lang gaan duren. Totdat hij geadopteerd wordt zou het zo fijn zijn als hij een baasje op afstand had.