Peder

Status Financieel geadopteerd!
Hoogte Middel (35-55 cm)
Leeftijd Volwassen (4-5 jaar)
Locatie In buitenland (Göcek, Turkije)

Peder is 4 of 5 jaar oud. Hij kwam in 2019 in de opvang. Zijn baasje gaf hem aan het asiel omdat hij besefte dat Peder erg ziek was en hij niet goed voor hem kon zorgen. Peder had een ernstige ooginfectie en werd gediagnosticeerd met Leishmania. Na een lange behandeling begon Peder wat in gewicht aan te komen en zijn oog is veel beter. Natuurlijk kan Leishmania niet worden genezen, maar hopelijk zal Peder enige tijd geen terugval hebben.

Peder was erg ongelukkig toen hij in het asiel aankwam. Maar nu hij zich beter voelt, heeft hij zich ontwikkeld tot een prachtig en lief hondje dat graag bezoek heeft. En van interactie met de vrijwilligers en verzorgers van het asiel houdt. Peder zit in een gedeelte met andere kleine oude hondjes.

De kans dat Peder wordt geadopteerd is erg gering vanwege Leishmania. Het zou fijn zijn voor Peder en voor zijn verzorgers als hij een adoptiebaasje op afstand krijgt die bereid is jaarlijks €150,- te doneren zodat dit hondje de verzorging krijgt die hij verdient.