Maya

Leeftijd Volwassen (1,5 jaar)
Locatie In buitenland (Ankara, Turkije)
Prijs 295.00

Herkomst: Ankara Turkije. Een dierenliefhebster vond Maya op straat toen ze ongeveer 6 weken oud was met afgeknipte oren. Helaas gebeurt dat nog wel eens in Turkije en het resultaat is verschrikkelijk. De vrouw is onmiddellijk met de pup naar de dierenarts gegaan waar haar gewonde oren werden verzorgd. De wonden zijn uiteindelijk genezen maar de hond is voor het leven verminkt. Maya is een tijdje ondergebracht in een hondenpension omdat de honden van de dierenliefhebster haar niet accepteerden. De vrouw heeft een tehuis voor Maya gezocht maar de familie vond haar te speels en gaven haar na een paar maanden terug. Vervolgens werd een tweede tehuis gevonden. Toen de vrouw na enige tijd ging controleren hoe het ging, bleek Maya buiten te leven vastgebonden aan een boom. De vrouw vond dit verschrikkelijk en heeft teneinde raad AAI om hulp gevraagd. Ze heeft er geen vertrouwen in dat ze in Turkije een goed tehuis zal vinden voor Maya. Maya verblijft nu weer in een hondenpension op kosten van haar redster.

Karakter

Maya is ondanks haar slechte ervaringen een lieve en aanhankelijke hond gebleven. Ze is speels en gaat goed om met de andere honden in het pension. Maya houdt van knuffelen. Ze heeft haar uiterlijk niet mee door de verminking maar ze heeft een goed karakter. Uiteraard moet ze nog wel het nodige leren van de Nederlandse routines maar ze is slim. Maya verdient echt een goed tehuis na alle nare ervaringen.

De laatste foto is van Maya als pup met haar oren in het verband.

Maya is gesteriliseerd.