Thea

Ras Herderkruising
Hoogte Groot (55 tot 65 cm) (60 cm)
Locatie In buitenland (Boekarest, Roemenië)
Prijs € 295.00

Herkomst
Boekarest, Roemenië. Thea werd als 4 weken oud pupje gevonden op een veld bij een metro station in Boekarest. Haar moeder was vergiftigd en haar broertjes/zusjes meegenomen door de beruchte ‘hondenvangers’. De vrouw die haar vond wist dat het hondje daar niet kon overleven en nam haar mee naar huis; een klein appartement. En daar is Thea opgegroeid als een echte huishond, met alle liefde en aandacht, samen met een 10 jaar oude hond. Omdat het bazinnetje binnenkort naar het buitenland verhuist, bracht ze Thea aanvankelijk naar een asiel; Thea werd daar echter heel ongelukkig en stopte met eten en drinken. De vrouw nam haar tijdelijk terug in huis, maar omdat In Roemenië weinig honden in huis leven, kon zij geen nieuw baasje voor Thea vinden. Daarom heeft het bazinnetje onze contactpersoon om hulp gevraagd een goed huisje in Nederland voor Thea te zoeken. Thea is gesteriliseerd en weegt 20-25 kg.

Karakter
Thea is een lieve, vriendelijke en nieuwsgierige hond die van jongs af aan in een liefdevolle omgeving is opgegroeid. Ze vindt het leuk om met haar speeltjes te spelen en is sociaal naar andere mensen, kinderen en honden. Ze negeert katten als deze haar met rust laten. Onbekende bezoekers in haar huis begroet zij vriendelijk (zie filmpje). Ze houdt van haar wandelingetjes.