Miesje

Status Geadopteerd
Hoogte Middel (35-55 cm) (40-45 cm)
Locatie Nederland (Siebengewald)
Prijs 295.00

Achtergrond:

Miesje is samen met haar broertjes en zusjes gedumpt aan de oever van een riviertje niet ver bij Stray Assist vandaan. De kleine pups hebben er tenminste 5 dagen gelegen voordat iemand Stray Assist waarschuwde. Miesje was de grootste en sterkste van de vijf. Miesje was hongerig, maar verder gezond.

Miesje is een vriendelijk, rustig hondje dat goed overweg kan met zowel mensen als andere dieren. Ze is niet het soort hond wat enthousiast komt aan rennen maar blijft rustig liggen totdat zij aan de beurt is om aandacht te krijgen en laat zich dat dan graag wel gevallen. Ook bij nieuwe mensen blijft Miesje rustig. Ze gaat ze niet uit de weg maar gaat ze ook niet opzoeken, tenzij ze haar roepen voor wat lekkers. Miesje vindt het erg leuk om met andere honden te spelen maar daagt ze niet uit en zal zelden de eerste stap zetten. Echter als honden aangeven dat ze willen spelen dan doet Miesje vrolijk mee. Miesje is gewend om samen met andere honden te eten en wacht rustig haar beurt af. Buiten vindt ze het leuk om op onderzoek uit te gaan; van een wandeling geniet ze. Ze is gewend los te lopen tijdens het wandelen en houdt de baas dan goed in de gaten. Ze zal natuurlijk eerst wel haar nieuwe omgeving moeten leren kennen voordat zij weer los kan lopen. Binnenshuis ligt Miesje meestal ergens rustig de boel te bekijken en slaapt tussen door wat.

Het is niet bekend hoe Miesje met kinderen en katten is, maar gezien haar karakter is te verwachten dat het met kinderen zeker heel goed zal gaan. Miesje is gewend om met andere honden een huis te delen en het zou dus wel leuk zijn als ze samen met een andere hond mag wonen. Het is belangrijk dat Miesje voldoende wordt uitgelaten, omdat ze - als jonge hond - nog wel energiek is.

Haar zusje Guusje, (ook op de AAI website) is ook voor adoptie beschikbaar en Miesje heeft met haar nog steeds een goede band. Dus als ze eventueel samen kunnen blijven dan zou dat erg leuk zijn.

U kunt geen aanvraag doen.