Guusje

Locatie Nederland (Siebengewald)
Prijs 295.00

Achtergrond:

Guusje is samen met haar broertjes en zusjes gedumpt aan de oever van een riviertje niet ver bij Stray Assist vandaan. De kleine pups hebben er tenminste 5 dagen gelegen voordat iemand Stray Assist waarschuwde. Guusje was de kleinste van de vijf. Ze was hongerig en wat verzwakt, maar gelukkig nog gezond. Guusje heeft nog kenmerken, zowel uiterlijk als in karakter, van de Indiase Jonangi honden.

Guusje is een klein, zachtaardig, intelligent hondje met een persoonlijkheid. Ze is heel erg grappig om te zien, in haar bewegingen en in haar gedrag. Ze draait grappig met haar kopje als ze luistert of iets niet lijkt te begrijpen. Ze is erg vriendelijk en kan goed overweg met zowel mensen als andere dieren. Ze komt vaak enthousiast aan rennen om hallo te zeggen en vind het leuk om aandacht te krijgen, maar als dat even niet kan gaat ze zich met iets anders amuseren. Ze is erg nieuwsgierig, dus er is altijd wel iets in de buurt wat haar interesse kan wekken. Bij nieuwe mensen blijft Guusje in eerste instantie iets uit de buurt, maar al gauw krijgt haar nieuwsgierigheid de overhand en komt ze eens kijken, vooral als er wat lekkers te halen is. Ze vindt het erg leuk om met andere honden te spelen en zal voorzichtig proberen andere honden aan het spelen te krijgen, maar als die niet willen dan laat ze ze met rust. Echter, als honden aangeven dat ze willen spelen dan doet Guusje 100% mee. Guusje is gewend om samen met andere honden te eten en wacht rustig haar beurt af. Ze pakt geen eten van andere honden en bedelt ook niet.

Buiten vindt ze het leuk om in de buurt op onderzoek uit te gaan maar ze heeft geen belangstelling om ver weg te gaan. Ze is gewend los te lopen tijdens het wandelen en houdt het baasje goed in de gaten. Binnenshuis is ze rustig of als er een andere hond is om mee te spelen dan houdt dat haar bezig. Ze vraagt weinig aandacht.

Het is niet bekend hoe Guusje met kinderen en katten is maar gezien haar karakter is te verwachten dat dat zeker heel goed zal gaan. Guusje is gewend om met ander honden samen een huis te delen dus het zou wel erg leuk zijn als ze samen met een andere hond zou kunnen zijn. Het is belangrijk dat ze voldoende uitdaging krijgt omdat ze nog wel behoorlijk energiek is als jonge hond.

Guusje heeft met haar zusje Miesje (staat ook op de website) nog steeds een goede band dus als ze eventueel samen kunnen blijven zou dat erg leuk zijn.