Twix

Locatie Nederland (Siebengewald)
Prijs 295.00

Achtergrond:
De achtergrond van Twix is zeer schrijnend. Naar alle waarschijnlijkheid is hij samen met zijn broertje Raider (ook op de AAI website) gedumpt als jonge pup bij het kleine vissershaventje waar ze gevonden zijn. Twix, de kleinste van de twee, is gevangen door een organisatie die geld krijgt voor iedere hond die ze steriliseren. Zijn broertje wist te ontsnappen. Na de operatie hebben ze het hondje weer gedumpt bij het haventje, alwaar hij gelukkig zijn broertje weer vond.
Kleine pups die gedumpt worden hebben het heel zwaar maar na een operatie zonder nazorg is dat nog veel erger. Twix kon nauwelijks meer voor eten scharrelen en verhongerde. Gelukkig zijn beide broertjes aan het begin van de regentijd gespot en bij de opvang Stray Assist gebracht. Twix was broodmager, had weinig haar meer over en had overal wondjes. Desondanks keek hij toch nog nieuwsgierig en vol hoop uit zijn ogen.

Na een paar weken in de opvang kwam Twix helemaal bij. Hij ging steeds meer genieten van een veilig leven, en onder alle littekentjes bleek een heel erg lief en speels hondje te zitten. Zoals vaak gezien wordt bij dieren die het zwaar gehad hebben, lijken ze extra te genieten van het leven en vinden alles en iedereen leuk.
Inmiddels zijn zowel Twix als zijn broertje Raider in Nederland waar ze bij het gastgezin genieten van hun nieuwe leventje. Ze spelen vaak samen, maar vinden het ook leuk als andere honden mee doen.
Ondanks de slechte ervaringen is Twix zeer gesteld op mensen. In het begin kijkt hij nog wel de kat uit de boom, maar als hij weet dat de mensen leuk zijn dan komt hij heel enthousiast aan buitelen en vindt het fijn om aandacht te krijgen. Als mensen geen tijd voor hem hebben dan gaat hij weer verder spelen. Thuis vindt hij het heerlijk om veilig in een mandje te liggen en na het spelen of wandelen lekker lui te kunnen zijn. Twix heeft geen ervaring met kinderen en katten maar gezien het karakter zal het waarschijnlijk goed gaan met kinderen.
De vacht van Twix zal naar alle waarschijnlijkheid verbeteren zodat er weinig meer te zien zal zijn van de littekentjes.
Het zou leuk zijn als Twix met zijn broertje wordt geplaatst, maar Twix kan ook apart worden geplaatst. Wie wil Twix nog een mooi leven geven?