Selma

Hoogte Middel (35-55 cm) (40 - 45 cm)
Locatie Nederland (Heerhugowaard)
Prijs 295.00

Herkomst: Göcek , Turkije. Selma is gedumpt in het dorp Göcek. Een bekende van de organisatie vond haar toen ze aan het ronddwalen was op zoek naar voedsel. Zij belde naar de organisatie en zij hebben haar opgehaald en naar het asiel gebracht. Er is niets bekend over haar achtergrond.

Karakter
Selma is een echte lieverd. Ze houdt van mensen en knuffelen. Ze vindt het heerlijk om te gaan wandelen en loopt netjes aan de lijn. Selma voelt zich niet op haar gemak in het asiel en helemaal niet als er grote honden in de buurt zijn. Ze doet het goed met de honden in haar eigen groep maar als er een grote hond te dichtbij komt, wordt ze heel onderdanig en raakt ze van slag. Het is geen hond voor het asiel. Selma is goed trainbaar.

Sinds 20 augustus verblijft Selma in een gastgezin. Selma loopt los en luistert meer dan  uitstekend, eenmaal roepen als ze weer vast moet. Ze is geen wegloper en blijft goed in de buurt. Ze is gek op menselijk aandacht, ook kinderen gaat prima. Staat er ergens een deur open dan loopt ze het liefst zo naar binnen voor een knuffel.   Ondanks dat ze zo vrij is kan het ook voor haar zeer spannend zijn: wordt ik weggejaagd of krijg ik een knuffel. Als ze die knuffel krijgt, kruipt ze het liefst in je. Ondanks dat ze zindelijk is, komt er dan wel eens een angstplasje of een blijdschapsplasje.

Selma heeft een hekel aan de regen, wil dan eigenlijk niet naar buiten. Katten en Selma is geen goede combinatie. Ze wil er graag achteraan en wordt er hyper van.    Samen met hond Spot gaat heel goed maar ze kan heel goed als enige hond. Ze is we een tikkeltje jaloers. Ze is gek op eten, ze list alles. Haar maag en darmen kunnen ook alles aan.  Andere honden blijft een aandachtspunt maar ze is wel heel erg gegroeid hierin. Met sommige honden kan ze zelfs spelen maar bij andere blijft ze blaffen. Dan is ze toch onzeker.  Ze kan goed alleen blijven en zichzelf prima vermaken met een balletje. Daar is ze zo 10 tot 30 minuten zoet mee. Ze gaat niet naar boven omdat ze weet dat dit niet mag maar ligt wel graag op de bank.

Selma weegt 13 kilo.