Oldie

Status Financieel geadopteerd!
Hoogte Middel (35-55 cm)
Leeftijd Senior (15 jaar)
Locatie In buitenland (Athene, Griekenland)
Prijs 150.00

Achtergrond:

De vrijwilligers van de opvang in Athene werden gebeld door omwonenden; Sinds drie dagen liep er een hond rond. Hij was groot en in slechte conditie, dus werd hij vermeden. Maar op de derde dag werd hij aangereden, waarna de opvang werd ingeschakeld. Dit is het verhaal van Oldie, een reu van ongeveer 15 jaar oud. Oldie is opgevangen en heeft zijn naam dus aan zijn leeftijd te danken.

Over Oldie zijn verleden is niets bekend. Misschien was diegene die hem verzorgde overleden en was er niemand om de zorg voor Oldie over te nemen. Oldie is een rustige hond die weinig eisen stelt. Hij is een oud mannetje en dat is natuurlijk te merken. Hij lijdt aan Artrose en toen zijn toestand verslechterde bleek uit een CT scan, die werd gemaakt, dat hij ook aan Discopathie (slijtage van de tussenwervels) lijdt. Alsof dat nog niet genoeg is, werd ook een bacterie-infectie ontdekt. Hij krijgt nu de benodigde medicatie en dat laat gelukkig al goede resultaten zien. De opvang in Athene doet haar best om hem zoveel mogelijk kwaliteit van leven te geven voor de tijd die hem nog rest.

Omdat Oldie vrijwel zeker niet herplaatst kan worden, en hij extra zorg nodig heeft om in goede gezondheid te blijven, zou hij erg geholpen zijn met iemand die hem financieel kan ondersteunen! Wie geeft deze hond een extra mooie oude dag in zijn laatste levensfase?