Ayla

Hoogte Groot (55 tot 65 cm) (55-60 cm)
Locatie Nederland (Heerhugowaard)
Prijs 325.00

Achtergrond:

Ayla is gevonden als jonge, volwassen hond op een industrieterrein. Ze was broodmager en nogal bang, maar zocht wel toenadering toen een vriendelijke man die op het industrieterrein werkt haar ging voeren. Deze man heeft Ayla naar de opvang ter plekke laten gaan. Uit een uitgebreid onderzoek door de dierenarts en een bloedtest bleek dat zij gezond was. Wel werd zij behandeld tegen wormen en vlooien. Uit nader onderzoek bleek dat Ayla een baasje had, maar die heeft haar op straat gezet, omdat ze vlooien had.

Ayla heeft in de opvang ter plekke eerst een week rustig haar nieuwe omgeving vanuit haar mand waargenomen. Het enige waarvoor ze uit haar mand kwam, was om te eten en haar behoefte te doen. Gelukkig kwam ze al snel uit haar schulp en vond het heerlijk om met andere honden te spelen en vooral om mee te gaan wandelen. Ayla vindt het heel fijn om aandacht te krijgen, maar kwam daar in het begin niet om vragen. Dat is nu wel veranderd. Ze ging iedereen die ze leerde kennen enthousiast begroeten. Bij nieuwe mensen houdt ze in eerste instantie heel even afstand maar als ze ziet dat het goed is, komt ze graag even snuffelen.
Ayla doet het in Nederland bij het gastgezin heel erg goed. Ze is een ontzettend lieve hond. Ze vindt het heerlijk om een wandeling te maken, maar eenmaal thuis vindt ze het heerlijk om in haar mand te luieren. Ayla loopt los en blijft goed in de buurt. Voor de kat in de opvang heeft ze geen enkele belangstelling. Met kinderen heeft ze geen ervaring, maar gezien haar karakter is te verwachten dat ze iets oudere kinderen leuk zal vinden.
Wel oppassen geen eten op tafel te laten staan, want dan kan nog wel eens 'verdwijnen'...