Spot (gehandicapt)

Hoogte Klein (tot ca. 35 cm) (30 - 35 cm)
Leeftijd Volwassen (1,5 jaar)
Locatie Nederland (Heerhugowaard)
Prijs 150.00

Herkomst; Göcek, Turkije.  Spot is gevonden nadat ze was aangereden door een auto. Ze was er erg slecht aan toe: haar bekken was gebroken waardoor haar linker achterpoot niet meer aansloot op haar bekken. Door deze situatie kon ze niet plassen en zich ontlasten waardoor ze eigenlijk zou moeten inslapen. De dierenarts kon de breuk in haar bekken niet repareren maar heeft als tussenoplossing de kop van het dijbeen verwijderd. Hierdoor verbeterde de situatie zodanig, dat besloten werd haar een kans te geven. Ze is in augustus 2019 naar Nederland gekomen en verblijft bij een gastgezin. In Nederland zijn nieuwe röntgenfoto's gemaakt om te bekijken welke mogelijkheden er waren haar situatie te verbeteren. Reparatie van het bekken bleek helaas niet meer mogelijk. Er is onderzocht of pijnstillers en laxeermiddelen effect hebben maar dat bleek niet het geval.

Karakter

Spot is een lief en aandoenlijk klein hondje. Ondanks haar handicap heeft ze haar beweging echt nodig, tweemaal daags goed blokje om is een must. Spot wandelt los mee aan de riem. Ze houdt van snuffelen en tippelt lekker achter je aan door. Soms rustig en als de afstand te groot is dan in versnelling. Een sprintje of uit haar dak gaan zal zij nooit doen.

Regen is geen probleem, lopen door een plas is zelfs leuk. Naar alle dieren is ze goed, konijnen, katten, honden geen probleem.
Als een hond naar haar toe komt laat ze die rustig snuffelen, en bij mensen gaat ze op de grond liggen en laat zich graag aaien.
Samen met de andere opvanghond heeft ze haar gekke momenten, ze zijn dan lekker aan het rollebollen waarbij het er soms heftig aan toe gaat.
Spot houdt niet van harde geluiden zoals de grasmaaier van de gemeente of de ambulance.

Spot is zindelijk maar als gevolg van haar handicap kan ze zich soms moeilijk ontlasten. Dat betekent, dat ze goed verteerbaar voedsel krijgt.

Het zou voor Spot fijn zijn als er nog een andere hond in huis is. Als ze regelmatig een paar uur alleen moet zijn, is dit echt noodzakelijk.