Kalli

Hoogte Middel (35-55 cm) (50-55 cm)
Leeftijd Volwassen (1,5 jaar)
Locatie Nederland (Rheden)
Prijs 325.00

Achtergrond:

Kalli is op een nacht gedumpt bij een kleine garage. Waar hij vandaan kwam is onbekend, maar het was duidelijk een hond die gezelschap van mensen gewend was. Helaas had hij problemen met zijn achterpoten. Kalli heeft ongeveer een maand bij de garage gewoond waar de garagehouder zo vriendelijk was hem te voeren. Op een dag kwam iemand die veel straathonden voert en steriliseert langs en toen heeft de garage houder gevraagd of er iets gedaan kon worden aan de achterpoten van Kalli.

Bij StrayAssist zijn er meteen röntgenfoto's gemaakt en bleek, gelukkig, dat er niets gebroken was. Met veel fysiotherapie en aandacht is Kalli weer goed gaan lopen. In de opvang ging hij mee met de grote wandeling van 1,5 uur en hij kon gewoon rennen en spelen. Er is nog steeds een lichte swing in zijn heupen zien maar hij heeft geen pijn en er is geen reden voor onevenredige slijtage. De verwachting is dat er nog steeds verbetering zal volgen.

Vanaf de eerste dag dat Kalli in de opvang zat bleek hij een enorme knuffelaar die helemaal gek op mensen is. Nieuwe mensen vindt hij ook erg gezellig en hij kan goed om gaan met zowel oudere als jonge kinderen. Behalve gek op mensen, is Kalli ook dol op andere honden. Hij voegt zich heel gemakkelijk en speelt graag met iedere hond die daar zin in heeft. Kalli is dol op wandelen en gaat graag op onderzoek uit, maar hij blijft altijd in de buurt als hij los loopt.

Ook bij het gastgezin in Nederland ging het vanaf het eerste moment goed. Hij kon het meteen vinden met de twee andere honden in huis en met zijn nieuwe opvangbaasje. Thuis is Kalli heel rustig. Kortom Kalli is een hele leuke en gemakkelijk hond die bij de meeste hondenliefhebbers het goed zal doen. Aangezien Kalli het erg leuk vindt om te spelen met andere honden, zou het wel leuk voor hem zijn als er al een hond in huis is. Iets oudere kinderen zal hij enig vinden. Bij de opvang in het buitenland was er een kat aanwezig waar Kalli geen enkele belangstelling voor toonde.