Axel

Status Geadopteerd
Ras Berghond kruising
Hoogte Groot (55 tot 65 cm) (65 cm)
Locatie Nederland (Hilversum)

Achtergrond:

In de winter van 2020 is Axel samen met zijn 7 broertjes en zusjes gevonden, de pups waren slechts een paar weken oud; ze waren achtergelaten in een container. Nadat de pups naar een particulier asiel waren gebracht bleken ze allemaal parvo te hebben. Ze zijn direct behandeld maar helaas kwam de hulp voor twee hondjes te laat.

Toen Axel vijf maanden oud was is hij in Nederland geadopteerd. Het baasje van Axel heeft onlangs AAI benaderd met het verzoek om op zoek te gaan naar een ander thuis voor de hond. Axel moet te lang alleen thuis zijn, hij heeft hier moeite mee.

Axel heeft de raskenmerken van een berghond. Hij is groot, enthousiast en heeft een lief karakter. Hij houdt van gezelligheid en mensen om zich heen. Hij is vriendelijk, ook naar soortgenoten. Axel is goed opgevoed en kent al aardig wat commando's. Hij loopt netjes aan de lijn en trekt niet.

Axel gaat graag mee in de auto, samen met zijn baasje op weg naar een fijne boswandeling. Los van de lijn lopen kan hij goed, maar komen wanneer hij geroepen wordt is nog wat lastig voor Axel; het buitenleven zit nu eenmaal vol interessante geuren waar je als hond achteraan moet.

U kunt geen aanvraag doen.