Noortje

Status Gereserveerd
Hoogte Middel (35-55 cm) (35-40 cm)
Leeftijd Puber (10 maanden)
Locatie In buitenland
Prijs 325.00

Achtergrond:

Noortje is als 3 maanden oude pup op straat gedumpt en gevonden door een dierenvriend die haar naar de opvang heeft gebracht. Bij aankomst was ze broodmager en zag haar vachtje er slecht uit. Inmiddels heeft Noortje zacht wollig haar wat uitnodigt om te aaien. Ze ziet er een beetje uit als een mini herdertje.

Bij aankomst in de opvang was Noortje nogal van streek. Met goed eten en tussen veel hondenvriendjes kwam de ware vrolijke Noor weer naar boven. Noortje lijkt tegenwoordig altijd blij. Ze is gek op spelen met iedereen, mens en dier. Noortje gedraagt zich nog als een puppy alsof ze wil inhalen wat ze eerder gemist heeft. Als je thuis komt, komt ze enthousiast naar je toe rennen en wil graag aandacht.

Buiten wandelen vindt Noortje geweldig en ze weet dan niet wat ze het eerst moet doen; spelen met haar hondenvriendjes of op onderzoek uitgaan. Een lange wandeling vindt ze prachtig, maar in de tuin spelen zo nu en dan vindt ze net zo leuk. Tijdens het wandelen kan ze loslopen en ze houdt haar baasje dan goed in de gaten. Ondanks haar energie buiten, is ze binnenshuis erg rustig en zoekt ze meestal een rustig plekje om te slapen.

In de opvang leeft Noortje in een grote roedel en ze kan daar met alle honden uitstekend overweg. Ze speelt vaak moedertje voor nieuwe pups en katjes. Noortje kan uitstekend met katten overweg. In de opvang is een grote kater waar ze graag mee ligt te rollebollen. Het is niet bekend hoe Noortje op kinderen reageert. Het liefst plaatsen wij Noortje samen met een andere wat jongere hond, zodat ze kan spelen. In de opvang is ze goede vriendjes met Pippi (ook op de AAI site ter adoptie).

U kunt geen aanvraag doen.