Bumper

Status Gereserveerd
Hoogte Middel (35-55 cm) (40-45 cm)
Locatie Nederland (Gorredijk (Friesland))

Achtergrond:

Göcek, Turkije. Een witte hond behoorde toe aan een gezin wat nonchalant met haar omging. Toen de moederhond beviel van 4 pups overleed zij een paar dagen later, Bumper was één van de pups. Na het verlies van hun moeder hebben vrijwilligers van het asiel de 4 pups opgehaald en met de fles grootgebracht.

Bumper is in de winter van 2015 in Nederland geadopteerd, hij was toen 1 jaar oud.

Doordat de werksituatie van zijn baasjes is veranderd, is Bumper veel alleen thuis. Zijn baasjes merken aan Bumper dat dit niet goed voor hem is. Hij heeft hier moeite mee en mist de dagelijkse gezelligheid van zijn familie.

Bumper weegt 16 kg.

Bumper is een lieve hond met een zachtaardig karakter.

Hij houdt van wandelen en loopt netjes mee aan de lijn. Bumper kan los waar het veilig is. Hij houdt zijn baasje goed in de gaten en komt wanneer hij geroepen wordt. Bumper is sociaal met soortgenootjes, maar gedraagt een andere hond zich onaardig dan negeert hij deze en loopt hiervan weg.

Wanneer er onbekende mensen op bezoek komen heeft Bumper tijd nodig om te wennen, maar is het bezoek gaan zitten dan komt hij kennismaken en laat zich braaf aaien en geniet hiervan.

Autorijden is niet zo 'zijn ding'. Korte ritjes zijn prima, maar langere ritten geven hem stress. Niet dat hij wagenziek is, maar hij houdt er gewoon niet zo van.

Wij zoeken voor Bumper rustige mensen die deze lieve, soms wat onzekere, hond gezelligheid en een warm thuis willen geven. Een gezin met kleine kinderen is minder geschikt.

U kunt geen aanvraag doen.