Epic

Status Financieel geadopteerd!
Hoogte Middel (35-55 cm)
Leeftijd Volwassen (8-9 jaar)
Locatie In buitenland (Goa, India)

Epic werd op straat gevonden met een grote wond vol met maden op zijn nek. Epic is een mooie, witte hond met wat langer haar, het soort wat men in India graag heeft. Dus in eerste instantie werd er vermoed dat Epic misschien verdwaald was en door straathonden aangevallen. Echter, na een paar dagen in behandeling te zijn, kreeg hij een epileptische aanval en dit doet vermoeden dat hij waarschijnlijk is gedumpt. Medicijnen tegen epilepsie zijn in India erg duur.

Gelukkig hebben de verzorgers van Epic een flinke hoeveelheid goede medicijnen tegen epilepsie gedoneerd gekregen van een Poolse dierenarts. Op deze medicijnen doet Epic het hartstikke goed.
Ook de madenwond op zijn nek is goed geheeld en door zijn dikke vacht is er niks meer van te zien.

In het begin was Epic wat afwezig en leek er niet helemaal meer bij te zijn. Om hem in de gaten te houden mocht hij in de kliniek blijven waar hij erg tolerant was tegen de pups en de kat.

Echter na ongeveer een half jaar, na de komst van een andere hond die Guard heet, begon hij te veranderen. Hij lijkt zich goed in de buurt van Guard te voelen en zoekt zijn gezelschap op, met name in de avonden. Zo slaapt Guard op de veranda en Epic gaat tegenwoordig dan bij hem liggen.

Epic is nog steeds geen ‘ondernemer’; hij leeft tussen de kliniek, de tuin en het huis maar lijkt daar erg tevreden mee te zijn. Hij lijkt het leuk te vinden de pups te ‘babysitten’ maar ze moeten niet aan zijn eten komen. De patiënten die komen krijgen even een nieuwsgierige blik en soms zoekt hij wat vriendelijk contact. Verder is hij heel rustig, slaapt meestal onder de tafel in de kliniek en komt zo nu en dan om een aaibeurt vragen.
Gezien zijn leeftijd en zijn epilepsie is de kans bijna uitgesloten dat Epic fysiek wordt geadopteerd. Hij mag blijven waar hij is, en een baasje op afstand die hem financieel ondersteunt wordt heel erg op prijs gesteld.