Muri

Leeftijd Puber (11 maanden)
Locatie In buitenland

Achtergrond:

Muri werd als ongeveer 2 maanden oude pup naar de opvang gebracht omdat ze een grote wond op haar ruggetje had. Muri is waarschijnlijk gedumpt omdat ze een teefje is, en door andere honden gebeten is. Gelukkig bleek Muri een sterk hondje te zijn en al gauw genas de wond.
Inmiddels is Muri uitgegroeid tot een heel mooi en gezond hondje. Van de wond op haar rug is behalve een kaal plekje ongeveer ter grootte van een euro, niets meer te zien. Op dat plekje zal waarschijnlijk weer haar gaan groeien. Muri heeft een prachtig chocoladekleurige vacht die afgezet is met helder witte randjes.

Bij aankomst was Muri nog een hele jonge pup en haar wond was erg pijnlijk maar het was meteen al duidelijk dat het een doorzettertje was. Na een paar dagen begon ze al te spelen, eerst met de katten in de opvang maar later ook met de andere honden. Muri bleek een energiek hondje dat het leuk vindt te ravotten met de andere honden. Muri is ook een slim hondje dat nieuwe uitdagingen erg leuk vindt. Tijdens de dagelijkse grote wandeling loopt ze los en gaat dan ook graag op onderzoek uit maar ze houdt de roedel goed in de gaten.

Voor Muri is gezelschap van een andere hond belangrijk. Ze kan ook goed met mensen overweg en vindt het heerlijk als ze aandacht krijgt. Ze zal er zelf niet zo snel om vragen, maar ze komt je wel enthousiast begroeten. Ze heeft geen ervaring met kinderen, maar naar verwachting zal ze iets oudere kinderen leuk vinden, zeker als die zin hebben om haar te spelen. Muri is opgegroeid met katten dus hun aanwezigheid vindt ze gezellig.

Kortom wij zoeken voor Muri een huis waar al een hond aanwezig is en waar er vaak gewandeld wordt. Het beste vriendinnetje van Muri, Bonny, is ook ter adoptie.