Murri

Hoogte Middel (35-55 cm) (45-50 cm)
Locatie Nederland (Noord-Limburg)

Achtergrond:

Murri werd als ongeveer 2 maanden oude pup naar de opvang gebracht omdat ze een grote wond op haar ruggetje had. Murri is waarschijnlijk gedumpt omdat ze een teefje is, en door andere honden gebeten is. Gelukkig bleek ze een sterk hondje te zijn en al gauw genas de wond. Murri had behoorlijk veel pijn aan haar wond, maar het was meteen al duidelijk dat het een doorzettertje was. Na een paar dagen begon ze al te spelen, eerst met de katten in de opvang maar later ook met de andere honden.

Inmiddels is Murri uitgegroeid tot een mooi en gezond hondje. Van de wond op haar rug is behalve een kaal plekje, ongeveer ter grootte van een euro, niets meer te zien. Op dat plekje zal waarschijnlijk weer haar gaan groeien. Murri heeft een prachtig rood-oranje vacht die afgezet is met cremekleurige randjes.

Murri is een energiek hondje dat het leuk vindt te ravotten met de andere honden. Murri is ook een slim hondje dat nieuwe uitdagingen erg leuk vindt. Ze vindt het heerlijk om aandacht te krijgen. Als er visite komt, is zij echter eerst nog wat terughoudend en kijkt de kat uit de boom. Als ze je eenmaal kent, komt zij je vrolijk begroeten.

Murri is nog een onstuimige jonge hond die wel nog e.e.a. zal moeten leren. Voor Murri is gezelschap van een andere hond belangrijk. Ze laat zich niet op haar kop zitten door een andere hond. Ze heeft geen ervaring met kinderen, maar naar verwachting zal ze oudere kinderen leuk vinden, zeker als die zin hebben om haar te spelen. Murri is opgegroeid met katten dus hun aanwezigheid vindt ze gezellig.

Kortom wij zoeken voor Murri een huis waar al een hond aanwezig is en waar er regelmatig gewandeld wordt.