Anthony

Status Geadopteerd
Ras Jachthond kruising
Leeftijd Volwassen (3,5 jaar)
Locatie In buitenland

Achtergrond:

Anthony is zwervend aangetroffen in een klein dorp. Waarschijnlijk is hij achtergelaten door jagers.
De dorpelingen wilden hem weg hebben en zo belandde hij in een heel slecht asiel waar er niet goed voor hem werd gezorgd. Vrijwilligers hebben hem na een jaar daar vandaan kunnen halen.
Hij zat onder de parasieten, had een slechte huidconditie en was veel te mager.
In de opvang waar hij nu enige tijd verblijft krijgt hij aandacht, medische verzorging en voldoende voedsel en knapt hij zienderogen op.

Anthony is een lieve, aanhankelijke hond die het leuk vindt om met de andere honden in de opvang te spelen, maar zich terugtrekt als hij behoefte heeft aan rust. Aanvankelijk was hij wat onwennig, maar inmiddels vindt hij het heerlijk om in huis te zijn en (waarschijnlijk voor het eerst van zijn leven) een warm, zacht bed te hebben.
Aan de lijn lopen is hij nog niet helemaal gewend, maar verder gedraagt hij zich als een heer.

We zoeken voor hem een liefdevolle familie die tijd, ruimte, geduld en energie genoeg heeft om Anthony verder te begeleiden en de aandacht te geven die hij nodig heeft. Gezien zijn lieve, ietwat onderdanige karakter zou hij goed in een gezin met kinderen geplaatst kunnen worden. Jachthonden hebben veel behoefte aan beweging, dus we zoeken een familie met wandelschoenen.
We weten niets over zijn verleden als jachthond, maar waarschijnlijk was hij niet erg succesvol want anders was hij niet achtergelaten. Toch plaatsen we hem niet bij mensen die kleine huisdieren hebben en/of katten.

Anthony heeft op dit moment een gewicht van 24 kilo. Dat is voor zijn formaat ongeveer drie kilo te weinig.
Hij is gevaccineerd, gechipt en gecastreerd. Bloedtesten hebben uitgewezen dat hij geen ziektes onder de leden heeft.
Hij kan, indien geadopteerd, 28 mei naar Nederland komen.

U kunt geen aanvraag doen.