Max

Hoogte Groot (55 tot 65 cm) (momenteel 62 cm)
Leeftijd Pup (7,5 maand)
Locatie In buitenland

Achtergrond:

Vorig jaar herfst werd een grote berghond door herders achtergelaten in een dorp. Bewoners ontfermden zich over haar toen ze zwanger bleek te zijn. Eind oktober beviel ze van vier pups.
De moederhond is inmiddels geadopteerd in Duitsland.
Voor een van haar zonen zoeken we een geschikt tehuis.

Max is een bijzonder vriendelijke, speelse pup die goed is met mensen en met andere honden.
Sinds kort is hij in huis bij mensen die hem leren een huishond te zijn. Dat blijkt geen enkele moeite te kosten, want Max voelt zich vanaf de eerste dag thuis en gedraagt zich alsof hij altijd in een huis heeft gewoond. Hij leert nu aangelijnd te wandelen. Een halsband vindt hij nog een beetje eng, maar een tuig accepteert hij goed.

We zoeken voor Max een familie met veel ruimte en tijd om hem verder te begeleiden. Hij is niet geschikt voor een bovenwoning of leven in een stad.

Max is nu al behoorlijk groot: 62 cm en hij weegt 30 kilo. De verwachting is dat hij ongeveer zeventig centimeter hoog wordt en 40 kilo (of meer) gaat wegen.
Voordat Max naar Nederland kan komen wordt hij gevaccineerd en gechipt.