Sita

Hoogte Middel (35-55 cm) (35-40 cm)
Leeftijd Volwassen (1,5 jaar)
Locatie In buitenland
(inclusief 1 jaar donateurschap)

Achtergrond:

Sita werd naar de opvang gebracht als kleine, magere pup in een kartonnen doosje. De mensen die haar gevonden hadden, konden haar niet houden en daarom is ze in de opvang gebleven. Na goed eten, ontwormen en vaccineren knapte Sita al snel op. Ze heeft een schitterende, ietwat lange, vacht.

Sita is een echte huismus. Ze vindt het heerlijk om lekker in haar mandje te liggen in de buurt van mensen en andere honden. Een flinke knuffel wordt zeer gewaardeerd en samen op de bank tv. kijken is helemaal ideaal.

Lange wandelingen hoeven niet van haar, met een rondje in de buurt is zij al tevreden. Ze vindt het wel heel leuk om met wat bekende maatjes in de tuin of een veldje in de buurt te ravotten. Andere honden vindt ze gezellig. Ze zal niet de eerste zijn die uit zichzelf vriendjes maakt, maar als ze ziet dat het goed is dan is ze altijd te vinden voor een spelletje.

Bij nieuwe mensen kijkt ze eerst de kat uit de boom, maar al snel komt ze even een aai halen.

Sita is opgegroeid met de katten in de opvang en laat ze volledig met rust. Als de kat bij haar wil komen liggen dan vindt ze dat ook best.

Met kinderen heeft ze geen ervaring maar rustige, iets grotere kinderen die haar veel willen aaien kan ze vast waarderen.

Kortom, Sita is een super tolerant, ongecompliceerd en mooi hondje dat zowel samen met andere dieren als alleen geplaatst zou kunnen worden zolang er maar wel gezelschap in de buurt is.