Amie

Locatie Nederland (Nederhorst ter Berg)
(inclusief 1 jaar donateurschap)

Achtergrond

Amie werd met haar zusje op straat gevonden door een dierenbeschermer. Deze man heeft de twee hondjes meegenomen naar huis en opgevangen. Beide hondjes werden geadopteerd. Amie moet helaas worden herplaatst vanwege gewijzigde omstandigheden van de baasjes.  Amie is gesterilseerd.

Karakter

Amie is een heel lief zachtaardig hondje die het met iedereen goed kan vinden. Bij eerste kennismaking is ze een klein beetje voorzichtig maar ze laat zich graag overhalen met een koekje en een aaitje. Ze reageert goed op andere honden en laat ze met rust als ze haar niet willen. Katten vind ze leuk om te laten schrikken, even achterna gaan, maar ze zal daar aan kunnen wennen. Ze heeft wat jachtinstinct, voornamelijk klein wild. Ze kan loslopen, maar als ze een spoor ruikt dan kan ze het spoor gaan volgen. Ze vindt het heerlijk om lange wandelingen te maken, ze heeft een goede conditie. Ze trekt niet aan de riem en loopt rustig mee. Ze heeft een vacht die regelmatig getrimd moet worden, anders gaan de klitten er niet meer uit. Iedereen die dit lieve hondje ziet is vertederd. Ze vindt het heerlijk om op schoot te zitten. Amie gaat makkelijk overal mee naar toe, ook in de auto, zo lang  het maar niet te druk is. Amie kan gaan blaffen als het erg druk is in haar omgeving.  We zoeken dan ook een baasje voor haar die van wandelen houdt en in een rustige omgeving woont in een huis met een tuin. Ze vindt het heerlijk in de tuin te scharrelen.