Leo

Locatie In buitenland
(inclusief 1 jaar donateurschap)

Achtergrond:

Leo werd door zijn baasjes op straat gedumpt. Gelukkig zag een voorbijganger dat en hij heeft de hond naar de dierenarts gebracht. Daar bleef hij tot de gemeente een nieuw baasje voor hem had gevonden. Helaas is hij daar maar een paar dagen geweest, want deze nieuwe eigenaar kwam bij een verkeersongeluk om het leven. En zo kwam Leo weer terecht bij de dierenarts in een klein hokje.De eigenaar van de kleine opvang trok zich het lot aan van Leo en besloot hem op te nemen totdat de gemeente weer een oplossing had gevonden. Die kwam er: “dump Leo maar weer op straat want wij weten geen oplossing”. Dat konden de vrijwilligers van de opvang niet over hun hart verkrijgen  en Leo mag daar nu blijven totdat er een nieuw huisje voor hem is gevonden.  Leo is gecastreerd en weegt circa 30 kg.

Karakter

Leo is een echte labrador retriever: vriendelijk en opgewekt, enthousiast, gek op water en intelligent. Hij heeft nog wel wat training nodig, maar daar wordt in de opvang aan gewerkt. Leo speelt met alle andere honden en is erg vriendelijk naar mensen. Alhoewel er geen kinderen in de shelter zijn, verwachten we dat hij daar ook prima mee op kan schieten. Hoe hij met katten omgaat is niet bekend.   We zoeken voor Leo een baas die weet dat labrador retrievers enthousiaste honden zijn die van wandelen houden en behoefte aan aandacht hebben. De energieke Leo zal nog wel enige begeleiding nodig hebben.