Lilly

Locatie Nederland (Putten)

Achtergrond:

Lilly werd met haar broertje Louis en Lola (ook op de AAI site) en nog twee zusjes op straat op het Griekse eiland Kefalonia gevonden toen ze nog maar een paar weken oud waren. Madeline (AAI contactpersoon) heeft ze alle 5 opgenomen in haar opvang.

Lilly is een erg mooi en lief hondje. Omdat ze zo gevoelig is (net als haar broertje en zusjes) zoeken wij een heel rustig gezin voor haar.
Lilly hecht zich aan het bazinnetje, maar andere mensen zullen eerst haar vertrouwen moeten winnen.

In het opvanggezin waar Lilly verblijft is Lilly nu een vrolijk, blij en speels hondje met een voortdurend kwispelend staartje, dat het heerlijk vindt om te stoeien met de andere honden. Ook is ze heel aanhankelijk naar het opvangbazinnetje en vindt ze het heerlijk om na het stoeien op de bank tegen haar aan te kruipen. Lilly heeft een prachtig glanzend zacht vachtje.

In de tuin vond Lilly het in het begin zo spannend dat ze nauwelijks naar buiten durfde en rende ze, zodra ze iets of iemand hoorde, naar binnen. Er stond/staat altijd een deur voor haar open. Nu ze gewend is en het vertrouwen heeft dat ze altijd naar binnen kan als het te spannend wordt, vindt ze het heerlijk om in de tuin te rennen. Alleen of met Jeety, de andere opvanghond die ook op de AAI website staat, en rond te scharrelen in de struiken.

Een boswandeling vindt Lilly nog steeds heel spannend. Zodra ze vreemde mensen, andere honden e.d. ziet aankomen wil ze het liefst weg. Ondanks dat Lilly het buiten erg spannend vindt, wil ze toch altijd graag mee met de wandeling en staat ze enthousiast te springen bij vertrek.
Is het heel rustig in het bos dan kun je prima met Lilly wandelen en zal ze op zeker moment ontspannen en gaan snuffelen.

Lilly zal het beste gedijen in een heel rustig gezin zonder kinderen, in een rustige omgeving. De mensen moeten ervaring hebben met honden. Een huis met een goed afgezette tuin en een stabiele, speelse hond waaraan Lilly zich kan optrekken is belangrijk.