Jeety

Hoogte Middel (35-55 cm) (40-45 cm)
Leeftijd Puber (9 maanden)
Locatie Nederland (Putten)

Achtergrond:

Jeety werd als ongeveer 4 maanden oude pup bij de opvang gebracht, omdat hij erg mager was en een slechte huid had. Jeety is bij een kerk gevonden. Waarschijnlijk is hij daar gedumpt in de veronderstelling dat er wel voor hem gezorgd zou worden. Na een paar goede maaltijden en baden, ging het gelukkig heel snel beter met Jeety. Dit gaf duidelijk aan dat zijn vachtconditie door ondervoeding en stress is gekomen en geen andere oorzaak had.

Bij aankomst in de opvang was Jeety meteen al vriendelijk naar mensen en kon ook goed met de andere honden overweg. Jeety zit nu in de opvang in een kleine roedel. Het is een energiek hondje dat graag speelt met andere honden. Hij vindt een knuffel heerlijk en geniet er van op een rustige wijze.

Gezelschap van een andere hond, het liefst een leeftijdsgenootje, is belangrijk voor Jeety. Hij begrijpt ‘hondentaal’ heel goed, dus weet wanneer hij respect moet tonen. Hij vindt het leuk om in de tuin te spelen met een leeftijdsgenootje en gaat graag mee op een wandeling.

Als Jeety voldoende zijn energie kwijt kan is hij binnenshuis rustig en slaapt waar het zo uitkomt. Hij reageert goed op katten, zo mogen ze naast hem komen liggen maar hij gaat er niet mee spelen. Het is niet bekend hoe Jeety met kinderen is, maar oudere kinderen zal hij waarschijnlijk waarderen.

Kortom Jeety is een hondje voor iemand die aandacht kan schenken aan hem. Het liefst komt hij te wonen bij een andere hond van ongeveer dezelfde leeftijd.