Orange (gehandicapt)

Status Gereserveerd
Leeftijd Volwassen (14 maanden)
Locatie In buitenland

Achtergrond:

Orange werd als ongeveer 3 à 4 maanden oude pup aangereden door de vrachtwagen die zijn achterpoot verbrijzelde. Een meisje dat het ongeluk zag gebeuren heeft hem meteen naar de opvang gebracht. Maar er zat niets anders op dan het pootje te amputeren, want de gebroken botjes staken er aan alle kanten uit. Gelukkig bleek de rest van de schade beperkt en al vlot ging het beter. Omdat Orange nog zo jong was, was het makkelijker om te wennen aan een leven op 3 pootjes.

Inmiddels is Orange een gezond hondje dat geniet van het leven en geen last heeft van zijn handicap.
Ondanks de pijn die Orange had bij aankomst, was hij meteen al dol op mensen. Orange is een heel aanhankelijk hondje, maar leeft in de opvang in een grotere roedel en is gewend dat er niet altijd tijd voor hem is. Hij gaat zich dan amuseren met de andere honden waarmee hij uitstekend overweg kan. Orange is opgegroeid samen met de katten in de opvang, hij vindt ze heel erg leuk en speelt ook met hen.

Ondanks zijn handicap is Orange een energiek hondje dat als eerste bij de deur staat als het tijd is om te wandelen. Hij is nergens bang voor en een flinke wandeling van ruim een uur is geen enkel probleem. Het is niet bekend hoe Orange met kinderen is maar gezien zijn vriendelijke karakter zal hij ze waarschijnlijk heel gezellig vinden, net als bezoek. Orange kan waarschijnlijk goed enige hond zijn, zolang hij regelmatig andere honden kan ontmoeten en daarmee kan spelen en veel knuffels en aandacht krijgt. Kortom, Orange is een prachtig hondje dat vooral niet zielig is en het heerlijk zal vinden om met het baasje op de bank televisie te kijken...

U kunt geen aanvraag doen.