Tycu

Status Financieel geadopteerd!
Hoogte Groot (55 tot 65 cm) (60 cm)
Locatie In buitenland (Goa, India)

Begin 2012 is Tycu, als pup van 5 maanden, aangereden door een auto. Met als gevolg een dubbele hernia in de buik en een op meerdere plaatsen gebroken been.
Tycu en zijn broer en zusjes leefden in het dorp en werden goed verzorgd door een lieve familie, de hondjes waren reeds gevaccineerd door Fionna. Vandaar dat de familie nu weer hulp vroegen bij dit ongeluk van Tycu.

Enkele weken later volgde verschrikkelijk nieuws. De vrouw, die de jonge honden verzorgde, was om het leven gebracht vanwege eerwraak. Haar dochter verdween, haar man en zoon vertrokken uit het dorp.

De vijf jonge honden werden achtergelaten op straat. Ze werden verzorgd door de vrijwilligers. Tycu is in de opvang gekomen vanwege zijn verwondingen. Hij had goede verzorging nodig en lange tijd nodig om te herstellen. Tycu kwam helaas niet in aanmerking voor adoptie. We hopen op deze manier een baas op afstand te vinden voor deze mooie hond

Tycu heeft zich in de loop van de jaren ontpopt tot de leider van het roedel. Hij is groot, beschermend en loyaal.

Tycu is de broer van Sandy, die nu ook bij de opvang woont en op deze pagina “financiële adoptie” staat. Het tweede zusje is erg schuw en wordt nog steeds op straat gevoerd en verzorgd. Zijn broer Smokey is via AAI geadopteerd en woont in Nederland. Op de foto de twee broers Tycu en Smokey.