Ozzy

Hoogte Middel (35-55 cm) (45 cm.)
Leeftijd Volwassen (4)
Locatie In buitenland (Göcek)

Göcek, Turkije. Ozzy woonde samen met zijn moeder, broertjes en zusjes bij een monteur in Göcek. Ze werden niet totaal verwaarloosd, maar er werd ook niet goed voor ze gezorgd. Ozzy moest achterin de winkel tussen al het afval wonen samen met zijn moeder en broers en zusjes. Helaas werd korte tijd na zijn geboorte zijn moeder en 3 van zijn broertjes en zusjes vergiftigd. De moeder overleefde het, de 3 broertjes en zusjes helaas niet. De vrijwilligers hebben vervolgens ingegrepen en ze hebben Ozzy, samen met zijn moeder, broertje Bombat en zusje Anka daar weggehaald en naar het asiel gebracht. Daar woont Ozzy nu al jaren, reden waarom hij een kandidaat is voor financiële adoptie.

Ozzy is helaas een erg verlegen hondje. De vrijwilligers hebben hun best gedaan om zijn vertrouwen te winnen maar dit is niet gelukt. Toen het asiel werd verhuisd is Ozzy helaas ontsnapt en de vrijwilligers hebben hem nooit meer kunnen vangen. Toch blijft hij rondzwerven bij het asiel, samen met zijn vriendje Bikie. De vrijwilligers hebben dan ook twee kennels buiten het asiel neergezet, zodat ze daar veilig kunnen schuilen. De vrijwilligers leggen ook eten voor ze neer. Wanneer de vrijwilligers bij het asiel komen komt hij altijd even tevoorschijn, maar niet te dichtbij. Door zijn angst is het dan ook onmogelijk om voor Ozzy een baasje in Turkije of Nederland te vinden. Het zou daarom erg fijn zijn als hij een baasje op afstand zou kunnen vinden die hem financieel wil ondersteunen.