Pascal

Hoogte Middel (35-55 cm)
Leeftijd Volwassen
Locatie In buitenland (Athene, Griekenland)
Prijs 150.00

Achtergrond:
Afgelopen mei werd Pascal gevonden, aangebonden vlak voor de opvang in Athene, Griekenland. Het was een heel schattig reutje, in goede conditie en heel blij om mensen te zien. Het was duidelijk dat degene door wie hij gedumpt was, van de opvang afwist en hem hier bewust had achtergelaten. Bij een bezoek aan de dierenarts bleek Pascal gezond, maar niet gechipt te zijn.

Omdat Pascal erg vriendelijk, sociaal en vol energie was, was de verwachting dat deze prachtige hond snel geadopteerd zou worden. Helaas vond Pascal niet zo snel een huisje als verwacht. Hij raakte gestrest in de opvang en zijn gedrag begon te veranderen. Hij werd agressief naar de vrijwilligers zonder duidelijk aanwijsbare reden. Momenteel kan hij alleen door de meest ervaren vrijwilligers verzorgd worden. Zij voeren hem en nemen hem mee uit wandelen. Ondertussen wordt door middel van hondentraining geprobeerd de achterliggende oorzaken van zijn gedrag aan te pakken zodat hij hopelijk in de toekomst kans maakt om toch herplaatst te worden.

Omdat herplaatsing er binnenkort niet in zit, is Pascal op zoek naar een baasje op afstand. Door wat extra financiële steun kan zijn trainingsprogramma worden voortgezet waardoor hij hopelijk snel weer lekker in zijn vel zit!