Moggu

Status Financieel geadopteerd!
Leeftijd Volwassen
Locatie In buitenland (Goa, India)

De achtergrond van Moggu is een beetje een vraagteken. Als zes maanden oude pup werd hij binnengebracht in opvang in Goa, India. Er zat een wond onder zijn staart die vol zat met maden. Normaal gesproken helen deze wonden snel. Helaas bleef in Moggu’s geval de wond steeds terugkomen ondanks grondig schoonmaken en antibiotica. Ondertussen ontwikkelde Moggu een huidinfectie die op geen enkele antibiotica reageert. Onderzoek van huidcellen en testen op antibiotica resistentie lieten niks ongewoons zien. Wassen met speciale shampoo gaf ook geen resultaat. Ook een speciaal dieet op supplementen leverde niks op.

De laatste poging die dierenartsen ondernamen om de wond onder zijn staart eindelijk te laten helen, was het operatief verwijderen van zijn anaalklieren. Gelukkig is sindsdien de wond niet meer teruggekomen. Echter is Moggu door de ingreep wel gedeeltelijk incontinent geworden.

Ondanks alles is Moggu een ontzettend vrolijke jongen. In huis is hij erg rustig en slaapt hij veel in zijn mandje. Zodra het tijd is om te wandelen verandert hij in een enthousiaste jonge hond die lekker wil spelen en rennen. Moggu houdt ervan om met andere honden te spelen en hij is gek op mensen. Hij zou een ideale hond zijn om geadopteerd te worden, maar dat is door zijn lichamelijke beperkingen helaas niet mogelijk. Daarom zal hij in de opvang in Goa verblijven. Wordt u zijn baasje op afstand?