Carry

Status Financieel geadopteerd!
Leeftijd Volwassen
Locatie In buitenland (Goa, India)
(inclusief 1 jaar donateurschap)

Achtergrond:

Carry is op straat geboren in Goa, India. Haar moeder was een doorgewinterde straathond. Toen Carry pas vier maanden oud was bleef zij alleen achter omdat haar moeder en broers en zussen vergiftigd werden. Een pup, helemaal alleen en zonder de bescherming van een moederhond, komt niet gemakkelijk aan voedsel. Pogingen om haar te voeren liepen vaak op niets uit omdat de andere straathonden haar wegjaagden.

Haar vangen was haast onmogelijk door haar aard als straathond. Tot op een dag een dappere vrijwilliger letterlijk op haar sprong met een handdoek, en haar naar de dierenkliniek bracht. Carry was hier niet blij mee en bleef naar iedereen grommen. Maar na haar inentingen en castratie bleef ze wel rondhangen voor voer. Helaas werd ze een maand later weer binnengebracht, omdat ze door een auto was aangereden. Ze was er slecht aan toe en ze was erg moeilijk te behandelen omdat ze steeds probeerde te bijten. Dankzij het oneindige geduld van Savita heeft Carry het overleefd en heeft ze geleerd om aanrakingen te verdragen.

Door de tijd heen is Carry steeds vriendelijker geworden, en ze vind menselijk gezelschap nu zelfs fijn. Ze is een kleine enthousiaste hond, die weliswaar nog steeds een beetje bang is voor vreemden, maar blij is met mensen om haar heen die ze kent. Ze houdt ervan om over haar buik geaaid te worden. Maar wanneer iemand een poging doet tot verder aanraking, komt haar wilde straathonden-kant naar boven. Dit maakt haar opties om geadopteerd te worden heel beperkt.

We hopen natuurlijk dat er ooit iemand komt die hier doorheen kan kijken en het geduld heeft om Carry nog beter te leren kennen, maar tot die tijd zal ze in de opvang in Goa verblijven. Een baasje op afstand is wel een optie voor Carry, zodat er toch iemand is die aan haar denkt en voor wat extra verzorging kan zorgen. Wordt u Carry’s baasje op afstand?