Orlando

Status Financieel geadopteerd!
Ras Jachthond kruising
Hoogte Middel (35-55 cm)
Leeftijd Volwassen (1,5 jaar)
Locatie In buitenland (Athene, Griekenland)
Prijs 150.00

Achtergrond:

Orlando werd juli 2020 gevonden terwijl hij rond het zomerhuis van een van de vrijwilligers van het asiel dwaalde. De ouders van die vrijwilliger zagen de hond, gaven hem te eten en informeerden hun dochter.

Orlando, zoals ze de hond noemden, was in een vreselijke toestand, erg mager en zijn gewond aan een oor. Het was duidelijk dat hij aan het verhongeren was en dat hij niet langer de kracht zou hebben om op straat te overleven. De vrijwilliger bracht de hond naar de dierenarts, waar hij werd onderzocht en positief werd bevonden op Leishmania. Orlando geneest goed en is wat aangekomen, maar hij heeft meer tijd nodig om volledig te herstellen.

We veronderstellen dat zijn achtergrond het bekende verhaal is: zijn baasje besefte dat de hond niet geschikt was om te jagen en liet hem aan zijn lot over.

Orlando is een heel lieve hond, vriendelijk en mensgericht. Hij is speels, makkelijk in de omgang, aardig met honden en katten. Momenteel wordt hij opgevangen door een van de vrijwilligers. Het zou enorm helpen wanneer hij financieel wordt geadopteerd zodat in (een deel van) de kosten wordt voorzien om voor hem te zorgen.