Ronnie

Hoogte Middel (35-55 cm)
Leeftijd Volwassen (8-9 jaar)
Locatie In buitenland (Goa, India)

Achtergrond:

Op 11 september 2020 kwam er een vastberaden man de kliniek in Goa binnen lopen met een in zijn kielzog. “Dit is Ronnie, hou hem of euthanaseer hem!” en de man draaide zich om, liep weg en stapte in zijn auto. De hond rende achter hem aan en bleef bij het hek staan janken. Ronnie heeft wekenlang bij het hek gezeten, gewacht en gewacht, maar de man kwam niet terug. Een hele tijd begrepen de verzorgers niet waarom zo’n trouwe hond gedumpt was totdat ze hem op een dag een reflecterende halsband om wilden doen en hij plotseling beet. Niet een beetje happen maar een echte aanval waarbij hij hard doorbeet. In eerste instantie wilden ze het nog wijten aan zichzelf, dat er iets was gedaan waar hij geen zin in had. Maar een kleine week later kwam een van de dierenartsassistenten per ongeluk tegen hem aan en beet hij opnieuw en weer hard door. Vanaf dat moment is duidelijk waarom hij gedumpt is. Echter, het is onwaarschijnlijk dat Ronnie altijd zo is geweest, want dan was hij eerder opgegeven. Vermoedelijk is er iets in zijn omgeving gebeurd waardoor Ronnie’s leven op een onplezierige manier is veranderd; misschien verhuizing, misschien een kind of misschien een nieuwe partner of nieuwe hond. Ronnie is duidelijk verward, verdrietig en verslagen. Dus ondanks de bijt incidenten, is besloten Ronnie een kans te geven.

Langzaam is Ronnie begonnen zijn nieuwe omgeving te verkennen. Hij zoekt geen contact met andere honden maar wel met mensen en komt soms zelfs een aaitje vragen. Hij hangt meestal rond de voorkant van huis bij de straat en als iemand de auto in stapt, probeert hij er ook in te gaan. Soms wordt een stukje met hem gereden wat hij duidelijk geweldig vindt. Ronnie komt iets beter in zijn vel te zitten al heeft hij nog een lange weg te gaan. De hoop is dat dat hij weer plezier in het leven krijgt en weer wat vertrouwen in de mens. Tot die tijd krijgt hij de ruimte en wordt hij voorzichtig benaderd.

Het is duidelijk dat Ronnie bijzonder weinig kans heeft op fysieke adoptie. Dat hij is zoals hij is, kan hij niets aan doen. Wat bijzonder dat hij in de opvang mag blijven waar hij met liefde en respect wordt behandeld. Wilt u zijn financiële adoptiebaasje worden?