Sultan

Status Financieel geadopteerd!
Locatie In buitenland ( Göcek, Turkije)

Herkomst
Göcek, Turkije. Sultan is in november 2011 tezamen met z’n moeder en 4 zusjes door onbekenden bij het asiel achtergelaten. De moederhond was waarschijnlijk ondervoed en hoewel ze haar best deed de hondjes te verzorgen, hadden de pups een moeilijke start. Ook het weer werkte in deze winterperiode niet mee, het was vochtig en guur. Gelukkig kwamen de pups geleidelijk aan in gewicht en werden mooie jonge hondjes. Drie zusjes hebben vorig jaar een baasje in Nederland gevonden.

Karakter
Sultan is opgegroeid in het asiel en heeft helaas niet het geluk gehad een eigen baasje te vinden. En hoewel hij het in het asiel goed kan vinden met de andere honden, blijkt hij naar mensen toe een angstige schuwe hond te zijn geworden. De kans op adoptie is voor hem dan ook uitermate klein en hij zal zijn leven vermoedelijk in het asiel moeten doorbrengen. Daarom zou het zo mooi zijn als iemand zich het lot van Sultan aantrekt en hem via adoptie op afstand financieel wil ondersteunen.